Пасля паўстання 1863–1864 гг. расійскія ўлады актывізавалі палітыку па пераводзе насельніцтва (пераважна сялянскага) з каталіцызму ў праваслаўе, якая амаль адразу сустрэла супраціўленне тых, на каго была накіравана. Пры гэтым расійская адміністрацыя адмаўляла сялянам у актыўнай ролі ў адстойванні ранейшага веравызнання і ўскладала адказнасць за непадпарадкаванне на разнастайныя групы «падбухторшчыкаў» 1 [30, p. 171]. Галоўнымі сярод іх, на думку ўлад, з’яўляліся ксяндзы, «спаланізаваная, фанатычная» шляхта і мясцовыя грамадскія актывісты, якія маглі не належаць да прывілеяваных саслоўяў, а паходзіць з мяшчан або нават уласна сялян. […]
Падобныя запісы
Кутукова Галина Николаевна. Две основные составные части документа – носитель и текст
| Любой документ состоит из двух основных составных частей – носителя и текста. С древнейших времен до наших дней сами…
Лісейчыкаў Дзяніс Васільевіч. Візіты уніяцкіх цэркваў 1680-1682 гг. у фондах Нацыянальнага гістарычнага архіва Беларусі
| У апошнія дзесяцігоддзі актывізацыі духоўнага жыцця беларускага грамадства значна ўзрасла цікавасць да канфесійнай гісторыі, у тым ліку гісторыі уніяцкай…
Matwiejczyk Dzmitry. Rozwój biografistyki i regionalistyki powstania styczniowego na Białorusi w historiografii polskiej okresu międzywojennego
| PRZEGLĄD WSCHODNIOEUROPEJSKI X/1 2019: 89–101 Dzmitry Matveichyk ORCID https://orcid.org/0000-0003-0672-2285 Narodowe Historyczne Archiwum Białorusi ROZWÓJ BIOGRAFISTYKI I REGIONALISTYKI POWSTANIA STYCZNIOWEGO…