Пасля паўстання 1863–1864 гг. расійскія ўлады актывізавалі палітыку па пераводзе насельніцтва (пераважна сялянскага) з каталіцызму ў праваслаўе, якая амаль адразу сустрэла супраціўленне тых, на каго была накіравана. Пры гэтым расійская адміністрацыя адмаўляла сялянам у актыўнай ролі ў адстойванні ранейшага веравызнання і ўскладала адказнасць за непадпарадкаванне на разнастайныя групы «падбухторшчыкаў» 1 [30, p. 171]. Галоўнымі сярод іх, на думку ўлад, з’яўляліся ксяндзы, «спаланізаваная, фанатычная» шляхта і мясцовыя грамадскія актывісты, якія маглі не належаць да прывілеяваных саслоўяў, а паходзіць з мяшчан або нават уласна сялян. […]
Падобныя запісы
Matwiejczyk Dzmitry. Pamiętnikarstwo XIX wieku we współczesnej historiografii białoruskiej: osiągnięcia i problemy rozwoju
Po 1991 r. studiowanie pamiętników XIX w. stało się jednym z głównych zadań białoruskichuczonych. Proces ten, który powoli rozwijał się…
Рындин Сергей Николаевич. Иностранные подданные в Беларуси (конец XVIII – начало ХХ в.)
Сборник документов посвящен актуальной научной проблеме прибытия и проживания на территории Беларуси подданных иностранных государств в период вхождения нашей страны…
Палтаржыцкая (Статкевіч) Надзея Мікалаеўна. Кніга актавых пратаколаў 1674–1680 гг. мінскага магістрата як крыніца па гісторыі горада др. паловы XVII ст.
Нягледзячы на ўзрастаючую цікавасць да мінулага сённяшняй сталіцы, пастаяннае з’яўленне артыкулаў і даследаванняў, а таксама правядзенне штогадовых канферэнцый, прысвечаных мінуламу…